tirsdag 26. februar 2013

Blomsterbutikk

Da har jeg blitt litt mer erfaren i Dreaweaver, og det er jo gøy. Men jeg tror nok ikke dette kommer til å bli favorittprogrammet mitt - man støter stadig på merkelige utfordringer...

Oppgaven var å lage en nettside til en fiktiv blomsterbutikk. Jeg startet med å ta en tur i den lokale blomsterbutikken - Sanseriet - for å ta masse bilder. I min iver etter å komme igang med oppgaven hadde jeg helt glemt bort at jeg slett ikke er noen dyktig fotograf... Så den turen blei helt og totalt bortkastet, jeg brukte ikke et eneste av de bildene.
Istedet lette jeg meg frem til gode bilder på nettet. Det er en tidkrevende prosess, som igrunnen hadde vært greit å styre unna, men men...

Jeg bestemte meg for å prøve å lage et design som er litt annerledes enn det jeg pleier. Prøve meg på noe som er litt mer minimalistisk. Jeg lykkes nok ikke helt i dette, men det er mye mer minimalistisk enn det jeg pleier å lage. Jeg har en tendens til å lage litt kaotiske fargerike design, men synes ikke dette passet helt til en blomsterbutikk. Jeg ville at blomstene og andre varer skulle ha det største fokuset. Ikke at de skulle sloss med et kaotisk grunndesign. Var veldig i tvil om jeg skulle ta med bakgrunnsbildet eller bare ha hvit bakgrunn. Med kun hvit bakgrunn ville uttrykket vært enda mer stramt, mens kvistene livner hele siden mer opp. Jeg greide aldri helt å venne meg til kun hvit bakgrunn så helt minimalistisk er jeg ikke ennå. Jeg måtte også ha med litt farger...

Dette er forsiden. Oppgaven er linket opp mot høgskolen sin server, som kun er åpen for studenter og lærere, så dere kan desverre ikke klikke dere videre fra bildet for se hele oppgaven. Det er i grunnen veldig synd, for der går dere virkelig glipp av noe...... :O) :O) :O)


1 kommentar: